Kulak Çınlaması Nedir?

Kulak çınlaması, genel olarak yaşlanma belirtisi olarak ifade edilmektedir. Görülmeler de artış yaşanması hali yaşın ilerlemesiyle doğru orantılı bir şekilde yükselebilecektir. Genel olarak 40 ile 70 yaş aralığında görülebilen bir rahatsızlıktır. Kulak çınlamasının nedenleri fonksiyonel ya da anatomik olarak da görülebilmektedir. Öte yandan uzun süreli olarak yüksek sese maruz kalan ya da çok sessiz bir ortamda kalmış olan kişilerde görülebilmektedir. Herhangi bir travma sonrasında da baş gösteren bir durumda ortaya çıkabilir.

Kulak çınlaması, herhangi bir uyarıcı olmamasına karşın bir ses algılanması olarak ifade edilebilmektedir. Çoğu zaman çınlama biçiminde öne çıkan bu ses, aynı zamanda da uğultu ya da ıslık sesleri olarak da algılanabilir. Bazı zaman dilimlerinde hastalık belirtileri olarak da görülebilmektedir. İşitme sistemlerinde görülen rahatsızlıkların temel emareleri arasında yer alabilmektedir. Duyma problemleri ya da psikolojik rahatsızlıkların nedenleri arasında görülebilmektedir.

Kulak Çınlamasının Belirtileri Nelerdir?

Kulak çınlaması genel olarak duyulan ince ve tiz bir ses ile kendini gösterebilmektedir. Kişiler arasında son derecede yaygın olarak rastlanılan bir rahatsızlık türü olarak ifade edilmektedir. Hastadan başkasının bu sesi duymasının ihtimali bulunmamaktadır. Kulak çınlaması durumu bir rahatsızlık olmamakla beraber, belirli hastalıkların belirtisi olarak da kabul edilebilmektedir.

Kulak Çınlamasının Nedenleri Nelerdir?

Kulak çınlaması genel olarak beş dakikadan daha az süreli biçimde ortaya çıkabilmektedir. Bu şekilde olması durumunda normal karşılanması gereken bir konumda olmaktadır. Ancak patolojik çınlamalar bu sürelerden daha uzun olabilecek ve sürekli halde olabilecektir. Bu şekilde bir durum yaşayan kişilerin duyma kaybı yaşamalarına dair bir durum kendini gösterebilmektedir.

Hastalar tarafından duyulacak olan kulak çınlamalarının birden fazla nedeni olabilmektedir. Kulak kiri, yüksek sese maruz kalma, yabancı cisimler, kulak zarının delinmesi, orta kulak iltihapları, orta kulakta sıvı birikimi, iç kulağın zarar görmesi, orta kulak kemiklerinin sertleşmesi gibi durumlardan dolayı ortaya çıkabilmektedir.

Kulak çınlamalarının nedenleri arasında işitme sorunları, alerji, tansiyon, kulak içi tansiyonu, diyabet, anemi, menopoz, hormon değişimleri, tiroid, damar genişlemeleri, duyma sinirlerinde tümör oluşumu, yanlış ilaç kullanılması, nörolojik, metabolik ya da ruhsal rahatsızlıklar neden olabilmektedir.

Kalabalık şehirlerde yaşayan kişilerin sürekli olarak yüksek sese maruz kalmalarından ötürü kulak çınlamaları yaşamaları doğal olarak karşılanabilmektedir. Aynı zamanda da yüksek sesli müzik dinlemek de nedenleri arasında sayılabilmektedir.

Kulak Çınlaması Türleri Nelerdir?

Kulak çınlamasının çeşitleri, var olan rahatsızlığın nedenlerine ve şiddetli olup olmadığına göre farklılık değiştirebilmektedir. Objektif kulak çınlaması hastanın kendisi tarafından duyulan sesler olarak tanımlanmaktadır. Subjektif kulak çınlaması ise hastanın sadece kendisinin duyduğu sesler duyması olarak ifade edilmektedir. Bu durum kulak kaynaklı olmasının yanı sıra metabolizmaya bağlı veya sinirsel olarak da kabul görebilmektedir. Bu çınlamalar damar ya da kas hastalıklarına bağlı olarak da ortaya çıkabilmektedir.

Kulak Çınlaması Tanısı Konulması

Kulak çınlamasına dair tedavi için atılacak olan ilk adım tanı olacaktır. Bu konuda da doktor ile hasta arasında olacak olan ilişki ayrı bir önem taşımaktadır. Kulak çınlamasının ne zaman başladığı, çınlamayla beraber virüslere bağlı herhangi bir rahatsızlığın durumu, gürültüye maruz kalınıp kalınmadığı gibi hususlar tanı evresinde dikkate alınmaktadır.

Kulak çınlaması sorununun tek taraflı mı yoksa her iki kulakta birden mi olduğu da dikkate alınması gereken bir konudur. Aynı zamanda da var olan sesin ne türde olduğu da titizlikle ilgilenilmesi gereken bir konudur. Bu sorular sonrasında doktorların nörolojik ve odyojoljik değerlendirmeler yapması sonrasında da tanı koymada etkili olmaktadır.