Sinüzitle İlgili Doğru Bilinen 5 Yanlış

Sinüzitle İlgili Doğru Bilinen  5 Yanlış

Hayat kalitesini olumsuz etkileyen önemli bir sağlık sıkıntısı olan sinüzit ;  yüzünüzde bulunan hava kanallarının iltihaplanması ile oluşan bir hastalık olarak karşımıza çıkmaktadır. Başlıca belirtileri; burun tıkanıklığı, burunda akıntı, baş ağrısı ve aktif dönemde ateştir. Genellikle kış aylarında daha yaygın olarak görülen bir sağlık sorunu olarak karşımıza çıkmaktadır. Yaşam kalitenizi düşüren bu hastalıkla ilgili gerekli tedbirleri almak ve doktorunuzun size uyguladığı tedaviyi eksiksiz olarak yerine getirmek büyük önem arz etmektedir. Bu konuda hekiminizin size uygun gördüğü tedavi sinüzit hakkında doğru bilinen ancak yanlış olan pek çok fikri kafanızdan atmanızda yardımcı olacaktır.Kulaktan duyma tıbbi hiçbir geçerliliği olmayan pek çok yöntem bu hastalıkla  mücadele edenlerin başvurduğu umut dolu yollar olsa da, konu insan sağlığı olduğunda her duyduğumuzu uygulamak ne kadar doğru? Aslında doğru olduğu varsayılan fakat tedavi amacı gütmeyen pek çok yöntem hastalarca denenmekte . Peki nedir bu doğru bilinen yanlışlar?

1. Baş Ağrısının Nedeni Sıklıkla Sinüzittir. ( Yanlış)

Sinüzitin baş ağrısına sebebiyet verdiği doğrudur. Ancak ;  her ağrının nedeni bu değildir. Ağrının yanı sıra kokuları almada azalma , yüzünüzde ağrı ve buna eşlik eden dolgunluk hissi ve burun tıkanıklığı gibi olgularda yaşıyorsanız sinüzitten bahsedilebilir. Bu belirtiler yaşanmadan sadece baş ağrısı ile ortaya çıkan sinüzit çeşitleri de vardır. Ağrınızın sinüzit sebebiyle olduğunu anlamak için;  sizde bu tarz sıkıntılar yaşıyorsanız bilgisayarlı tomografi çekilmesi sonucunda hekiminizin tanı koyması kolaylaşacaktır. Tanı sonrası uygun tedavi alarak ağrılarınızın geçmesini sağlayabilirsiniz.

1.  Ataklar Sırasında  Kullanılan Bitki Çayları İyi Gelir. ( Yanlış)

Sağlık söz konusuysa bilinçli davranmak gerekir. Bazı baharatlar ve bitki çayları kişinin mevcutta olan diğer kronik hastalıkları baz alınarak kullanılmalıdır. Kimi besinler tansiyon hastalarında tansiyonu, diyabet hastalarında ise şekeri yükseltebilmektedir. Bu sebeple bitkiler veya bitki çayları  hastanın mevcut hastalıkları göz önünde bulundurularak doktor kontrolünde kullanılmalıdır. Unutmayın herkes her bitkiyi kullanamaz. Varsa ve kullanılıyorsa kullanılan bitkilerin mutlaka uzman bir hekime danışılarak ve uygun görülen şekillerde kullanılması gerekir.

1.  Acı Yemek Sinüzite İyi Gelir. ( Yanlış)

Biberin içinde “ kapsaisin “ adında etken bir madde vardır. Bu madde vücutta pek çok metabolik olayda etkendir. Burun açıcı spreylerde kullanılan bu madde sayesinde acı yenildiğinde burun kanallarında bir rahatlama meydana gelir. Fakat ; unutulmamalıdır ki her şeyin fazlasının vücuda zararı vardır. Biberin fazla tüketimi ciddi anlamda mide rahatsızlıklarına sebebiyet verebilir, ayrıca hemoroide ve bunun yanında pek çok rahatsızlığa zemin hazırlayabilir.

1. Burnun Şiddetli Şekilde Sümkürülmesi Sinüzite İyi Gelir. ( Yanlış)

Bu hastalıkla mücadele eden insanların çoğunlukla yaptığı hatalar arasında gelir burnu şiddetli sümkürmek. Bu işlem sayesinde rahatlamış gözükebilirsiniz ancak; bu hareketin kısa süreli rahatlamanız dışında vücudunuza vermiş olabileceği rahatsızlıkları da  artık aklınızda tutmalısınız. Şiddetle burnu sümkürmük, burundaki enfeksiyonun ortak kulaklarda iltihapların oluşmasına sebebiyet verebilmektedir.

1.  Sinüzite Yakalanan Kişi Bir Daha Bundan Kurtulamaz. ( Yanlış)

Günümüzde gelişen tıp , teknolojiler sayesinde  pek çok hastalığa çözümler bulabilmekte. İşte sinüzit cerrahileri sayesinde de sinüzit hastalarının kronik sinüzit hastalığından kurtulması sağlanabiliyor. Hastalar ameliyat sonrası normal insanlarla aynı riski taşırken belki yılda bir kez  atak geçirerek bunun dışında yaşam standardını düşüren bu kabustan tamamıyla kurtulmuş oluyorlar. Atak geçirmeleri halinde ise uygulanan kısa süreli antibiyotik tedavisi sonucunda ağrılı süreci geride bırakabiliyorlar.