Sinüzitle İlgili Doğru Bilinen 5 Yanlış

Sinüs boşlukları adı verilen göz altı ve göz üstü bölgeler iltihap ile dolması sonucu ortaya çıkan sinüzit rahatsızlığı yaşam şartlarını olumsuz yönden etkileye ciddi bir rahatsızlıktır. Bu rahatsızlığın ilerlemesi önemli sağlık problemlerine sebep oluyor. Sinüzit burun akıntısı, burun tıkanıklığı, geniz akıntısı, boğazda gıcık, baş ağrısı, kulak ağrısı, diş ağrısı gibi birçok rahatsızlığa sebep olabilmektedir.

Sinüslerde oluşan iltihabın sinirlere baskı yapmasından kaynaklı kulaklarda, dişlerde ağrılara sebep olmaktadır. Bu rahatsızlığın antibiyotik ile tedavi edilmesi mümkün. Antibiyotiğin sonuç vermediği ya da fazlaca tekrarlayan sinüzit rahatsızlıklarında ameliyat çözüm olarak gerçekleştirilebilir. Halka arasında fazlaca yaygın olan sinüzit rahatsızlığından dolayı yine halk arasında üretilmiş bazı çözümler bulunmaktadır. Bu çözümler her zaman beklenen sonuçları vermediği gibi farklı rahatsızlıklara da neden olabilmektedir.

Sinüzit rahatsızlığı genetik olarak miras kalmış olabileceği sonradan yapılan yanlışlarla da ortaya çıkabilir. Sinüzitin tedavisinden önce yakalanmamak için ne yapılması gerektiği konusunda bilinçlenmek oldukça önemlidir. Antibiyotik sağlık açısından kullanımı tercih edilmeyen bir ilaç olduğu için tedavi sürecine gelmeden önlemek oldukça önemlidir.

Sinüzitten Nasıl Korunmak Gerekir?

Sinüzit korunarak önlenebilecek rahatsızlıklardan biridir. Önlemek için yapmanız gerekenleri önemli uygulamanız gerekir.

• Bolca su tüketmek çok önemli.
  • Ani hava değişikliklerinde kendinizi iyi korumanız gerekiyor.
  • Alerji problemi olan kişilerde sinüzit olma ihtimali çok yüksek olduğu için alerji tedavisinin yapılması gerekmektedir.
  • Bağışıklık sisteminin güçlü tutulması için düzenli beslenme ve düzenli uyku alışkanlıkları edinilmesi gerekir.
  • Burun içerisinde sonradan oluşan ya da var olan solunumu zorlaştıran etlerin kesinlikle tedavi edilmesi gerekiyor.
  • Saçların ıslak olması halinde kesinlikle hava akımı olan alanlarda bulunmamak gerekir. Saçların özellikle kuru tutulması gerekir.
  • Sinüzit için soğuk su buharı solumanız içeride bulunan enfeksiyonun sökülmesi açısından faydalı bir yöntemdir. Oluşmadan uygulanması halinde başlamasına de engel olur.

Tüm bu önerilere dikkat edilmesi halinde sinüzit rahatsızlığı oluşması oldukça düşük bir ihtimaldir. Oluşması engellendiği taktirde tedavi için de antibiyotik kullanımına gerek kalmayacak ve vücuda gereksiz ilaç tedavisi uygulaması gerekmeyecektir.

Sinüzitte Sigaranın Etkisi

Sinüzitin oluşması için birçok sebep sayılabilir. Bunların arasında sigara kullanımı kesinlikle bulunmaktadır. Sigara kullanımı burun içerisinde bulunan toz ayıklayıcı özelliğe sahip tüylerin yok olmasına veya işlevini kaybetmesine sebep olduğu için sinüzit konusunda da oldukça tetikleyici bir rol oynamaktadır. Sigara kullanmayan kişilerde sinüzitin daha az seyredildiği gözlemlenmiştir.

Sinüzit Hakkında Bilinen Yanlışlar

Sinüzit hastalığı halk arasında oldukça yaygın bir rahatsızlık olduğu için herkes tarafından bu konu ile alakalı bir bilgi akışı gerçekleşmektedir. Fakat bu bilgilerden birçoğunun gerçeklik payı bulunmadığı gibi zararları da olabilmektedir. Bu yüzden her duyulanın yapılmaması hem hastalığının seyrinin selameti için hem de sağlığınız için oldukça önemlidir. Halk arasında dolanan fakat gerçeklik payı olmayan bilgilerden bazılarını sizlerle paylaşıyoruz.

1. Sinüzit rahatsızlığı ameliyat yapılmasına rağmen iyileşme göstermez bilgisi çok kişiler tarafından konuşulmaktadır. Fakat sinüzit ameliyatları genellikle olumlu sonuçlar vermektedir ve hastanın sonrasında daha dikkatli yaşaması halinde tekrarlanmamaktadır.
  2. Sinüzit açıcı özelliği olduğu iddia edilen bitkiler ve bitki çaylarının tedavi için bir etkisi yoktur. Tedavi için uygulanan çayların bilmediğiniz yan etkileri sizlere zarar verebilir.
  3. Acı kavun bitkisi olarak bilinen bitkinin buruna uygulanması halinde sinüziti tedavi edici bir etkisi yoktur. Bu bitkinin burun içine fazla uygulanması halinde gözlere zararı da dokunmaktadır.
  4. Acı biber yemenin sinüzit için iyi bir etki olduğu da yanlış bir bilgidir.
  5. Sinüzit hastalığı geçiren kişilerin bu hastalıktan kurtulma imkanlarının olmadığı bilgisi oldukça yaygın olan yanlış bilgilerden biridir. Sinüzit tedavisi olan bir rahatsızlıktır.