Soğuk Havalarla Gelen Farenjit Tehlikesine Dikkat

Havaların soğumasıyla birlikte vücudumuz bazı tepkimelerin içine girmektedir. Sıcak yaz günlerinde alışmış olduğumuz güneşin ısısı gittikçe düşmekte ve bizim vücut ısımızı da beraberinde düşürmektedir. Hava şartlarına uygun olmayan kıyafetler giymek, vücut ısımızı gerektiği gibi ayarlayamamak ve bunların sonucunda da vücudumuzun dengesinin bozulmasıyla birlikte bazı hastalıklar da ortaya çıkmaktadır.

Bunlardan en çok görüneni ve insanlarda sıkıntılı durumlara neden olanı farenjittir. Bu rahatsızlık boğaz bölgemizde görülür. Küçük dilimizle bademciklerimizin oradaki bölgenin iltihaplanmış olması demektir. Ağızdan alınan bazı virüsler ve mikroplar boğazımızda ilerledikten sonra yutak bölgesinde kalırlar ve orada iltihaba neden olurlar. Hemen tedavi edilmezse bakterilerin çoğalması ile birlikte boğaz ağrısından başka vücudumuz da halsiz kalacaktır.

Farenjittin Belirtileri Nelerdir?

İlk öncelikle hissedilen belirtisi boğazda ağrı olmasıyla birlikte yutkunmada acı hissedilmesidir. Bademciklerde şişme olduğu için herhangi bir gıda alımlarında acıma duygusu kişileri rahatsız eder. Ateşimizin yükselmesi, boğazda bulunan virüs ve mikropların olmasıyla ilgili bir durumdur. İlerleyen zamanlarda oluşacak öksürük ve bunun akabinde aşırı öksürükten dolayı ses tellerinin zarar görmesiyle seste kısılma meydana gelebilecektir.

Bütün bu belirtiler farenjit olduğunuzu göstermektedir. Vücutta oluşan ateş ve boğazdaki ağrı kişileri halsiz bırakır. Halsizlikle birlikte iştah kaybı da yaşanır. Hemen tedaviye başlanılması gereken bir hastalıktır. Tedavi geciktirilmemeli ve doktora gidilerek tahliller yapıldıktan sonra gerekli olan antibiyotik tedavisine başlanılarak, vücudun bakterilerden kurtulması sağlanmalıdır.

Farenjittin Çeşitleri Nelerdir? Aralarındaki Fark

Akut ve kronik farenjit olarak iki çeşidi mevcuttur. Akut farenjit; kişilerde ani olarak ortaya çıkabilir. Halsizlik, vücutta kırgınlık, boğazda ağrı ve ateş gibi belirtilerle kendini gösterir. Solunum yollarının iltihaplanması durumundan dolayı yüksek ateş kişilerde tehlikeli boyutlar oluşturabilir. Akut farenjit yapılan kan testlerinde, kandaki bazı değerlerin yüksek olduğu görülür. Uygun olan ilaç tedavisi ile kısa sürede iyileşme sağlanabilir.

Kronik farenjit; ateş ve boğaz ağrısından başka öksürükte görülen çeşididir. Boğaz yanması ve boğaza takılan bir cisim varmış hissi ile kişilerde rahatsızlığa neden olur. Fazla öksürükle birlikte boğaz da tahriş oluşur. Kişinin iyileşmesi daha uzun zaman alır. Kullanılan ilaçların yanı sıra dikkat edilmesi gereken konu; kişinin çok sıcak veya çok soğuk içecekler tüketmemesi, sigaradan ya da tozlu ortamdan uzak durması gerekmektedir. Akut farenjit tedavi edilmezse yerini kronik farenjitte bırakabilir.

Farenjit Olmamak İçin Nelere Dikkat Edilmeli?

İçinde bulunulan hava şartlarına göre giyinmek, vücut ısımızın ne çok sıcak ne de çok soğuk olmasını engellemek, hava kirliliği olan ortamlardan uzak durmak, sigara kullanmamak, vücut direncimizi güçlü tutacak gıdalar tüketmek alınacak önlemlerin başında gelmektedir. Boğazımızda hafif bir ağrı hissettiğimizde içeceğimiz limonlu bitki çayları rahatlamamızı sağlayacaktır.

Farenjit Tedavi Yöntemleri

Farenjit hastalığı zamanında tedavi edilmezse yerini larenjite bırakabilir. Boğaza yerleşen bakteriler zamanla akciğerlere doğru inerse bu daha uzun bir tedavi süreci ile karşı karşıya geleceksiniz demektir. O yüzden boğaz ağrılarında tanı oldukça önemlidir. Akut mu kronik mi bunun belirlenmesinden sonra ilaç tedavisine başlanmalıdır.

Kullanılan boğaz spreylerinin ve gargaraların da faydası vardır. Bunlar boğaz gölgesini temizleyerek rahatlamayı sağlamaktadır. Bol su tüketiminde bulunmak,  o bölgenin hem nemli kalmasını hem de boğazın temizlenmesini sağlayacaktır. Burun tıkanıklarında kullanılan burun damlası ile rahat nefes alabilirsiniz. Ilık içilen bitki çayları da boğazınızı rahatlatacaktır.

Katı gıdalardan ziyade sıvı gıdalar tüketmek de kişilerin boğaz ağrıları için rahat yutkunmalarını sağlayacaktır. Ilık çorba içilmesi, baharatlı ve acılı yiyeceklerden kaçınılması gerekmektedir. Ayrıca fazla konuşmamak ve bağırmamak boğazımızın acımaması için önemlidir. Öksürükten zarar gören ses tellerini zorlamamak gerekmektedir.

Boğaza sürülen ferahlatıcı merhemler ve boğaz pastilleri geçici de olsa sizi biraz rahatlatacaktır. Öksürük ve hapşırıklar da mendil kullanmak çevremizdeki insanların sağlığı için de önemli bir unsurdur.