Geniz Eti

Şekil itibariyle üzüm salkımını andıran ve burunla boğazın arasına konumlanmış olan yapı geniz eti olarak isimlendirilmektedir. Geniz etinin vücuttaki görevi son derece önemlidir. Bu yapı burundan giren virüsleri ve bakterileri yakalamakla görevlidir. Virüs ve bakterileri yakaladıktan sonra bunları ortadan kaldıracak olan antikorların üretimini de gerçekleştirmektedir.

Geniz Eti Büyümesinin Belirtileri Nelerdir?

Geniz etinin büyümesi insanlar üzerinde çok sayıda belirtisi bulunmaktadır. Bunlar genellikle hayat kalitesinde düşüşe sebep olan belirtiler olmaktadır. Belirtilerin ilk sırasında burundan nefes almanın zorlaşması bulunur. Geniz etinin konumu büyüdüğünde burundan alınan nefesi engelleyecek şekildedir. Bu sebeple de birçok kişi burnundan nefes almakta ciddi zorluklar yaşar.

Burnun yeteri kadar rahat bir şekilde nefes alamaması insanların sesine yansıyacaktır. Sesleri çok daha farklı bir şekilde çıkmaya başlar. Bunun yanı sıra insanlar geniz eti sebebiyle daha çok ağızlarından nefes alacaklardır. Ancak ağızlarından nefes almaları durumunda virüsler ve bakteriler herhangi bir direniş ile karşılaşmadan rahatlıkla vücuda girebilirler.

Nefes alınırken sürekli olarak ses çıkması ve uykuda horlamanın görülmesi de geniz etinin büyümesi ile insanlarda ortaya çıkan sorunlar arasında gösterilmektedir. Ayrıca uykuda solunum durması olarak tanımlanan uyku apnesi hastalığı da belirti olarak gösterilebilmektedir. Bu belirtilerden bir ya da birkaçı görülüyorsa hemen doktorlara başvurmak gereklidir. Doktorlar bu belirtileri gördüğü anda ilk olarak geniz etinin büyüklüğünden şüphelenecektir.

Geniz Eti Büyüklüğü Nasıl Tedavi Edilir?

Geniz etinin büyüklüğünün fazla olması hayat kalitesini direkt olarak etkilediğinden insanlar hemen tedavi olmak isteyecektir. Tedavi sürecinde hastalığın nedeni araştırılarak buna uygun bir şekilde tedavi yöntemleri arasından seçim yapılmaktadır.

İnsanlarda yaşanan geniz eti büyümesi sorunu bir iltihaptan dolayı ise doktorlar tarafından antibiyotik tedavisine başlanacaktır. Verilen antibiyotikler düzenli olarak kullanıldığında geniz etindeki iltihaplar ortadan kalkar ve geniz eti normal ebadına geri döner.

Geniz etinde bir iltihap söz konusu değilse tedavide iki farklı seçenek ortaya çıkar. Eğer çocuklar bu problem görülüyorsa bir süre beklenebilmektedir. Çünkü çocuklarda geniz etinin bir miktar büyümesi normal karşılanır. Belirli bir yaştan sonra geniz etinin boyutu kendiliğinden düzelecektir. Bu problem yaşça ilerlemiş kişilerde görülüyorsa ve sebebi iltihap değilse ameliyata karar verilmektedir. Eğer çocuklarda yaşanan bu problem çok ciddi sonuçlar doğuruyorsa da doktorlar tarafından ameliyat kararı alınabilmektedir.

Hangi Durumlarda Geniz Eti Ameliyatı Tercih Edilir?

Yetişkinlerde geniz etinin büyüklüğü fazla ise ve bu durum iltihaptan kaynaklanmıyorsa direkt olarak operasyonlara başlanabilir. Belirli bir yaşa gelmiş kişilerde ameliyat tek çare olacaktır. Çocuklarda ise sorun iltihap kaynaklı değilse ve biraz beklenmesine rağmen inme gözlemlenmediyse ameliyata karar verilebilir. Bazı durumlarda kendi inmesi beklenmeden ameliyata başlanacaktır.

Çocuklarda ciddi seviyede nefes alma zorluğu yaşanıyorsa erken dönemde geniz eti ameliyatına karar verilebilmektedir. Bunun yanı sıra uyku apnesi probleminin görülmesi durumunda da doktorlar ameliyata karar verirler. Uyku apnesi hastalığında uyku sırasında çocukların solunumu 10 saniye ya da daha fazla durmaktadır. Bu da çok olumsuz sonuçlar doğurabilir.

Çocukların geniz etlerinde sürekli olarak iltihaplanmalar yaşanıyorsa bu durumda da doktorlar ameliyat ile geniz etinin küçültebilirler. Bunun için hasta geçmişi analiz edilmektedir. Son olarak çocuklarda konuşma bozukluklarına sebep olan bir büyüklük söz konusu ise ameliyatlara geç olmadan başlanmaktadır. Aksi halde çocuklar eğitim hayatlarında ve sosyal hayatlarında çok büyük zorluklar yaşayacaklardır.

Geniz Eti Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Tıp dünyasının en kolay operasyonlarından bir tanesi geniz eti ameliyatıdır. Her ne kadar basit bir işlem olsa da insanlarda bir endişe oluşması normaldir. Eğer doktorlar tarafından bu operasyonun nasıl yapılacağına dair bilgi verilirse ya da hastalar kendileri araştırma yaparlarsa kendilerini çok daha rahat hissederler.

Uzman doktorlar tarafından uygulanacak olan geniz eti ameliyatında genel anestezi kullanılacaktır. Çocuklar ya da yetişkinler anestezi ile uyutulur. Genellikle hastanın 20 dakika kadar uyutulması yeterli olacaktır. Hastaların uyutuldukları süre boyunca başında anestezi uzmanları bekleyerek gerektiğinde müdahalede bulunurlar.

Cerrah tarafından geniz etine müdahale edilerek bir kısmı hastanın ağzından çıkarılır. Herhangi bir şekilde deride kesiklerin açılmasına gerek olmayacaktır. Yapılan operasyonlar dışarıdan fark edilememektedir. Operasyonun tamamlanmasının ardından hastalar uyanma odasına alınır ve böylece operasyon tamamlanmış olur.